Door Hennie Wiersma op 6 oktober 2014

Werkbezoek bij Lindeloof…

Op donderdagavond 2 oktober stonden de deuren bij Lindeloof uitnodigend open voor de PvdA.

Wie kent niet het prominente gele  gebouw in Kickersbloem 2. Maar wie heeft daar ooit een voet over de drempel gezet? Onze PvdA in de regio Voorne wil graag weten wat ondernemers van de politiek verwachten. En hoe kom je dat te weten? Door werkbezoeken af te leggen!

Foto-2

Werken aan Werk, te beginnen in dit gebied. Samen met partijgenoten uit Spijkenisse en Westvoorne, gingen Hellevoetse PvdA’ers daarom op bezoek bij Lindeloof in Hellevoetsluis.

Foto-1Vader Albert en zoon Michel Martinus zorgden voor een hartelijk welkom en het werd een zeer waardevolle avond. Lindeloof doet in deze omgeving, en ook daarbuiten, veel meer dan wij weten. Uiteraard veel werkzaamheden op het gebied van  infrastructuur maar ook de leefomgeving zoals groen en beheer en de vele projecten van rioleringen en bodemsaneringen en het ontwerpen van nieuwbouw.

Maar Lindeloof heeft ook een belangrijke rol in de havens en petrochemie. Het bedrijf is maatschappij bewust: mensen met minder kansen kunnen onder begeleiding werkervaring opdoen.

Foto gebouw LindeloofNaast het bedrijf Lindeloof is de familie Martinus ook actief op het gebied van toerisme, daar is TOP Voorne –  een samenwerkingsverband met ondernemers – uit voortgekomen. Hier zijn de verwachtingen hooggespannen: het moet mogelijk zijn om veel meer mensen naar het aantrekkelijke Voorne Putten, met zijn grote diversiteit van cultuur tot natuur, te lokken.

Het was een nuttig, inspirerend bezoek. Werk aan de winkel voor de regionale werkgroep Werk van de PvdA.

Namens alle PvdA vertegenwoordigers,
Hennie Wiersma