Door op 12 mei 2014

Verkiezingsmarkt Struytse Hoeck…

Op zaterdag 17 mei zijn wij, de vrijwilligers van de PvdA Hellevoetsluis, samen met die van enkele andere politieke partijen, te vinden op de verkiezingsmarkt in winkelcentrum de Struytse Hoeck. ’s Middags zal Marit May, 2de Kamerlid PvdA, ons campagneteam versterken!

Op 22 mei gaan we immers naar de stembus om de leden van het nieuwe Europese Parlement te kiezen, en dan gaat het wel ergens om!

Europa 500

Europa is niet perfect, en ook de PvdA erkent dat er nog veel verbeterd kan en moet worden. Het is echter ook zo dat Nederland niet zonder Europa kan: het grootste deel van onze inkomsten halen we bij onze buurlanden en samen met Europa moeten we er voor zorgen dat dit zo blijft.

Vreedzaam samenleven met onze buren was het oorspronkelijke doel van de Europese samenwerking na de verschrikkingen van ’40-’45, en dat heeft tot nu toe goed gewerkt. Wie daaraan twijfelt, moet zich eens voorstellen nu inwoner te zijn van de Oekraïne: onzekerheid en angst.

Natuurlijk kunnen we een hek zetten om Nederland en ons overal van afwenden; een prima middel om een groot deel van de Rotterdamse haven overbodig te maken, de veeteelt en zuivelproductie drastisch te beperken, en veel andere zaken die Nederland doet om sterk te blijven. Gevolg: volledige zelfstandigheid (zo lang het duurt) en onherstelbare armoede.

Gelukkig begrijpen veel Nederlanders dat ook, en dat zijn de mensen die er samen voor moeten zorgen dat Europa een socialer en democratischer beleid gaat voeren.

Een beleid waarmee een sterke economie ontstaat die in Nederland tot meer banen moet leiden, een beleid dat een volgende economische crisis voorkomt door de veroorzakers, de banken en hun te dure managers, aan te pakken, een beleid waarbij werknemers elkaar niet verdringen door oneerlijke salaris- en woonomstandigheden, maar uitsluitend concurreren op kwaliteit, en een beleid van verdraagzaamheid waarin we trots kunnen zijn op ons respect voor mensenrechten, rechtsstaat en democratie.

Marit May - 2de Kamerlid PvdA

Marit May – 2de Kamerlid PvdA

Zaterdag gaan onze vrijwilligers graag met u in gesprek hoe we dit samen kunnen bereiken of bevorderen.

Onze vrijwilligers worden ’s middags geassisteerd door ons 2de Kamerlid Marit May!
Hebt u vragen voor Marit? Kom dan rond 14:00 uur naar onze kraam op de verkiezingsmarkt…
Klik hier voor meer informatie over Marit…

Daan Dankaart