Door Daan Dankaart op 16 juni 2015

PvdA werkbezoek Grootenhoek

Deze week bezocht een delegatie van de PvdA Hellevoetsluis de locatie Grootenhoek van Careyn voor een werkbezoek.

Grotenhoek

Tijdens een geanimeerd gesprek werd nader ingegaan op de nu lopende decentralisaties in het sociale domein en de effecten daarvan op enerzijds de mensen die verschillende vormen van zorg nodig hebben, en anderzijds de mensen die vaak met grote betrokkenheid deze zorg leveren, de bekende ‘handen aan het bed’. Daaruit ontstond het beeld dat er veel beweging is, dat veel nog in de fase van stroomlijning zit waarin veel goed gaat maar er ook nog wel wat zorgpunten te slechten zijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijk beeld in hoeverre de nieuwe regels werkelijk tot een vermindering van bureaucratie zullen leiden en of dat wel mogelijk is. Maar ook bleef de indruk hangen dat de stringente scheiding van de zorg in de diverse zwaartepakketten soms leidt tot ongewilde en ongewenste situaties, zoals ernstig demente mensen in een verzorgingstehuis met daarvoor onvoldoende verpleegfaciliteiten. Ook een punt van zorg is de soms lange indiceringstermijnen, en de druk die bij sommige indicatie-instellingen bestaat om te ‘licht’ te indiceren.

2015-06-16 12.26.06Foto, van links naar rechts:

• Agnes Oosterboer, PvdA raadscommissielid Zorg-Welzijn-Onderwijs
  • Henk Joosten, PvdA-fractievoorzitter
  • Petra Huut, verpleegkundige Careyn Grootenhoek
  • Ingrid Berghout, regiomanager Careyn Hellevoetsluis
  • Henk Tamboer, PvdA raadscommissielid Werk-Wonen-Recreatie
  • Hennie Wiersma, PvdA raadslid
  • Mevlüt Köse, PvdA raadslid
  • Ellen den Ouden, woonzorgregisseur Careyn
  • Anneke Lagendijk, PvdA secretaris afdelingsbestuur
  • (Daan Dankaart, raadscommissielid Algemene Zaken & Middelen, is niet zo goed met selfies, en staat als fotograaf buiten beeld)

Met dank voor de gastvrijheid en de informatieve gedachtewisselingen over deze belangrijke functies in de zorg.

Kortom, een prettige kennismaking en weer veel stof voor reflectie en voeding voor onze werkzaamheden in de raad, commissies en ombudsteam.

Daan Dankaart

Bestuurslid Campagnecoördinator Ombudsteam Vertegenwoordiger Samenwerkende afdelingen Voorne-Putten (Brielle, Hellevoetsluis, Nissewaard en Westvoorne) in Politieke Ledenraad en Verenigingsraad Klik hier om naar de Facebookpagina van Daan te gaan…

Meer over Daan Dankaart