Door op 15 november 2013

Keek op de Week – 15 november…

Onze kandidaten voor de Gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart 2014 zijn bekend en ze stellen zich graag aan u voor. Om de beurt zullen ze een Keek op de Week schrijven, Hans Steenwinkel bijt deze week het spits af.

De week van…
Hans Steenwinkel

Een week vol contrasten.

Waar de beelden van de ramp in Tacloban aan het begin van de week op ons netvlies worden geëtst, worden we tevens blij gemaakt met de aankondiging dat de premie voor de ziektekostenverzekering in 2014 aanmerkelijk zal dalen. Gemiddeld drie tientjes per maand, wordt beloofd, deze kunnen we dan direct doneren aan hulpbestrijding op de Filipijnen.

MusjeDe volgende dag lijkt al dat we blij gemaakt worden met de mus, die er toch al niet goed uitzag. Onze verzekeraars lijken meer vat te kunnen krijgen op de zorg! Minder keuze en alleen nog maar goede voorzieningen. Na het wegvallen van het Ruwaard van Putten ben ik benieuwd waar we dan met zijn allen op de polikliniek mogen verschijnen. Ach in Tacloban is er helemaal geen poli meer.

Diederik SamsonDe leider van ons land is deze week voor het eerst tijdens zijn aanstelling drie dagen in Friesland geweest, in zijn kielzog partners en oppositie. Op vrijdag blijkt dat het met name voor de oppositie lijkt te lonen. In wezen ook geen nieuws, wel nieuws is dat onze partij niets lijkt in te leveren! Net als de 0,1 % groei, zitten we in de lift!!! Terwijl er in Tacloban geen lift meer is.

VliegtuigOnze koning is aan de dood ontsnapt door toch nog net op tijd te landen op Saba. Een prestatie van formaat, het kost wat, maar dan heb je in korte tijd ook veel gezien. Rutte vliegt eerst nog even terug naar Amsterdam, omdat het geen pas geeft om direct van Beijing direct naar Jakarta door te vliegen! Ik weet het nu zeker: We zijn uit de crisis!

Dat geldt niet voor Estelle, Badr en Lange Frans, die zitten er middenin!

Ik word er cynisch van!

De SP doet niet mee in Hellevoetsluis. Er ligt een zetel voor het oprapen. De een zijn dood is de ander zijn brood. En dat herkennen we dan wel weer in Tacloban.

Volgende week laat ik mijn licht schijnen over Mali, ik zal proberen hier positief over te zijn.

Dit weekend eerst maar de Pieten binnen halen, laten we nou geen boe roepen. Dat kunnen we beter bij andere gelegenheden doen!