Keek op de Week – 1 juli…

Door Karel Winkels op 1 juli 2018

De week van…
Karel Winkels…
Deze week de voorjaarsnota waarin de plannen van de coalitie worden beschreven maar ook de Jaarstukken van 2017 zijn geleverd. Over de laatste valt niet zoveel te zeggen, de accountant heeft de stukken goedgekeurd.

Dan de bestuursrapportage…
Daarin staan de eerste maanden van dit jaar en de bijstelling van verwacht beleid. Wel veel vragen over de voorjaarsnota. Wij zijn benieuwd naar de behandeling van alle stukken in de speciale raadsvergadering die op de agenda staat.

De plannen voor het komende jaar zijn nog niet helemaal duidelijk maar een paar zaken wel. Het Marine kwartier is in ontwikkeling, helaas lezen mensen dan in de krant dat de huurders uit de loods bij het dok moeten. Dit geeft, vooral bij de gebruikers die bezig zijn met modelbouw, zendamateurs en houtbewerking en veel zinvolle spullen maken veel onrust. Deze gebruikers houden zich ook bezig met onderhoud van de omgeving van het dok en helpen ook bij het dokken. Er zijn ook veel vrijwilligers goed bezig bij de Bernisse, de Noord- Hinder en de Buffel. Daar zal toch iets mee moeten gebeuren. Deze zitten allemaal in dat plan van B&W.
De heer van den Ban heeft een nieuwe stichting opgezet die als werknaam Saluut heeft. Ik denk dat daar nog veel over te schrijven valt in de toekomst. Ik blijf het met veel belangstelling volgen.

Op de persoonlijke toer nog even dit:
Eindelijk lekker weer om in de tuin te zitten en ritten te maken met Yolanda. Maar eerst veel BBQ’en. Diverse uitnodigingen zoals bijvoorbeeld van basketbalvereniging Jump’80 en van de gemeenschappelijke raden Voorns- beraad met als afsluiting van het eerste deel van dit jaar een BBQ bij onze fractievoorzitter Daan.

Daarna vakantie.
En meer tijd voor kinderen, kleinkinderen en vrouw.

Karel Winkels

Wonen, Werk & Recreatie Zorg, Welzijn & Onderwijs