Door Webmaster op 10 maart 2017

Het DEBAT…

Echt druk was het niet maar gediscussieerd werd er wel én met verve…

Op 9 maart togen we naar Brielle voor een politiek debat. Zes landelijke politici verdedigden de standpunten van hun partijen…

Gerrit van de Kamp

Als speciale gast was Gerrit van de Kamp, voorzitter van de politievakbond ACP aanwezig. Hij gaf, op een boeiende en inspirerende manier,  de toehoorders inzicht in de werkwijze en prioriteiten van de politie.

Roos Vermeij

Onze eigen Roos Vermeij, Sociaal en Democratisch in hart en nieren. Haar reactie op andere partijen die vluchtelingen niet meer binnen willen laten was bewogen en bevlogen!

Gerrit Jan van Otterlo

Kwam wat serieuzer over dan lijsttrekker Krol van 50+ maar kon zijn mede debaters en de zaal toch niet wijsmaken dat AOW’ers er in hun plannen financieel niet op achteruit gaan (de uitkering gaat de komende jaren niet omhoog, zelfs niet met inflatie correctie) en dat de kosten, volgens het CPB 12 miljard in de komende jaren, gigantisch hoog zijn.

Jochgem van Opstal

De verdediger van de CDA standpunten stond, dankzij de peilingen of van nature, zelfbewust zijn verhaal te doen. Een goede debater maar voor een echte PvdA’er toch met de verkeerde ideeën.

Andre Bosman

De VVD standpunten werden met verve verdedigd maar door de mede debaters en de zaal met evenveel verve tegengesproken. Dat mensen die afhankelijk zijn van een uitkering geen vakantiegeld meer zouden moeten krijgen werd door geen enkele andere partij ondersteund.

Monica den Boer

Een pittige dame die het ver zal schoppen binnen D’66. Een goed verhaal maar de zaal wist niet zeker of al die plannen wel echt in het verkiezingsprogramma staan, we hebben ze van haar voorman Pechtold nog niet gehoord.

Bas Dieleman

De Piratenpartij deed goed mee in het debat, had een weldoordacht weerwoord in huis maar moest van de andere partijen ook het een en ander incasseren.

Hieronder wat sfeerfoto’s met dank aan Hennie Wiersma…

Het publiek luisterde aandachtig toe

Het publiek luisterde aandachtig toe…

Het debat in volle gang