Door Webmaster op 13 april 2017

Interesse in de lokale politiek?

Wil je meer weten over hoe politiek werkt? En of dit iets voor jou is? Schrijf je dan in voor de Jan Schaper-leergang die dit voorjaar van start gaat…

Deze leergang is bedoeld voor iedereen die erover denkt om zich namens de PvdA te kandideren voor de Gemeenteraadsverkiezingen in 2018. Na het volgen van de leergang kun je, als je bent gekozen, een vliegende start maken als raadslid.

Omdat we het voor nieuwe kandidaat-raadsleden belangrijk vinden dat ze een goed beeld krijgen van het werk als raadslid, is het volgen van de Jan Schaper-leergang verplicht.

Het volgen van de leergang geeft de deelnemers overigens geen garantie op een (verkiesbare) plaats op de kandidatenlijst.

De leergang is opgebouwd in twee fases. De eerste fase draait om het kennismaken met het lidmaatschap van de Raad. Wat komt daar allemaal bij kijken, waar moet je rekening mee houden? Daarna kies je of je door gaat naar de tweede fase. Die staat in het teken van politieke visie en vaardigheden, zoals presenteren en debatteren.

Klik hier om je aan te melden!
Aanmelden kan tot 5 mei 2017