Door op 17 december 2015

Een gezellige Kerstborrel…

En natuurlijk kan ik het als voorzitter niet laten om, in een korte toespraak, een kleine terugblik op 2015 en een vooruitblik op 2016 te werpen.

Soms wil je het jaar 2015 snel vergeten door verlies van een geliefde of een actieve partijgenote. Het verlies van een geliefde doet onbeschrijfelijk veel pijn, slechts het idee dat hij of zij in ons hart verder leeft en aan onze zijde staat schenkt moed en kracht.

Begin dit jaar was er wat roering binnen onze afdeling, ons pad liep toen even niet over de spreekwoordelijke rode rozen. Na een afdelingsvergadering werd er een Denktank opgericht die een goed rapport samenstelden met aanbevelingen voor bestuur en afdeling.

Er scheen weer een positief licht aan de horizon.

Na de algemene jaarlijkse ledenvergadering ben ik interim voorzitter geworden, een taak die ik nog steeds met veel plezier vervul.

Het rapport en de conclusies van de Denktank zijn uitvoerig besproken in een goedbezochte vergadering waar ook Hans Spekman aanwezig was.

Het bestuur is, aangevuld met twee nieuwe bestuursleden, aan de slag gegaan. Wat mij dan zo blij maakt is dat jong en oud met respect naar elkaar luisteren en taken, zoals het uitwerken van het fusieplan met de afdelingen Brielle en Westvoorne, met verve uitgevoerd worden. Inmiddels is het fusiedocument verstuurt naar Amsterdam.

Ook de fractie heeft niet stil gezeten, was de start wat moeizaam nu wordt er hard gewerkt om Hellevoetsluis socialer en democratischer te maken.

Een school in elke wijkEnkele voorbeelden, de HAP en de zorgen over spoedeisende hulp op ons eiland, de kwestie dat Oudenhoorn liever bij Hellevoetsluis gevoegd wil worden, het Plan van de Arbeid dat verder uitgewerkt gaat worden, en het behoud van school de Wateringe. Tenslotte staat het luid en duidelijk in ons verkiezingsprogramma: Een school in elke wijk!!!

Het kan zijn dat ik feiten en acties niet allemaal genoemd heb, maar dan wordt het een verhaal van zes kantjes en dat willen jullie vast niet.

Ook in 2016 zal er weer hard gewerkt worden om onze doelstellingen te verwezenlijken.

Ik ben een fervent radio 2 fan, en vooral van de top 2000. Daarom wil ik deze toespraak afsluiten met de nummer 1 van die top 2000: Imagine van John Lennon. Klik hier voor de tekst en voor de Nederlandse vertaling van dat prachtige lied.

Ik hoop dat wij ooit weer nummer 1 in de politiek worden, als sociaal democraten kunnen we dit hier in Hellevoetsluis en overal op deze wereld bereiken als we elkaar blijven respecteren en ons blijven verwonderen ook al zijn er verschillen in ras, geloof en kleur.

Ik wens jullie heel fijne kerstdagen en een goed begin in 2016.

Jullie voorzitter,
Hanneke Dijkman-Auer

Een paar foto’s, gemaakt door Agnes Oosterboer,
van deze bijzonder gezellige Kerstborrel…

Hanneke bezig met haar speech...

Hanneke bezig met haar speech…

le aandacht voor de toespraak van Hanneke...

… waar iedereen aandachtig naar luisterde!

Daan zet, met een klein presentje, onze vrijwilligers in het zonnetje...

Daan zet, met een klein presentje, onze vrijwilligers in het zonnetje…

En het bleef nog lang gezellig aan de bar...

En het bleef nog lang gezellig aan de bar…