Dreespenning voor Lies Boerman…

Door Anneke Lagendijk op 15 mei 2019

Het echtpaar Boerman

15 mei 2019…

Vanmorgen was ondergetekende samen met Sjoerd (onze voorzitter) en gemeenteraadslid Regina Roggeveen op bezoek bij de familie Boerman in Oostvoorne. Lies Boerman, die dit jaar 90 jaar wordt, werd verrast met de Dreespenning en een mooie bos bloemen vanwege haar 65 jarig lidmaatschap van de Partij van de Arbeid.

Lies bewonderd de Drees penning

Onder het genot van een kopje koffie met heerlijke boterkoek werden oude tijden opgehaald. Lies had nog een oude lidmaatschapskaart die ze ons liet zien  (zie foto’s onder dit artikel). Ingeschreven op 21 april 1954. In die tijd werd de contributie nog wekelijks aan huis opgehaald. Er werd een zegeltje geplakt als bewijs van betaling.  Lies is begonnen bij de Nieuwe Koers, de jongerenorganisatie van de Partij van de Arbeid, afdeling Schiedam. Ze vertelde dat haar eerste vergadering over Europa ging, over de tomatenkweek. Schiedam had toen ruim 1300 leden. In 1975 verhuisde het echtpaar Boerman naar Oostvoorne.

Lies heeft twee periodes in de Gemeenteraad van Westvoorne gezeten en is van 1992 tot 1994 wethouder geweest. Ze volgde Roos Bosua op die toen burgemeester van Bernisse werd.

Naast haar politieke activiteiten heeft Lies als vrijwilligster 30 jaar rondgereden voor Tafeltje Dekje en is zij actief geweest bij de Historische Vereniging Westvoorne. Met name voor de Biber Bunker.

Het echtpaar Boerman heeft 2 dochters die ook beiden actief zijn voor de PvdA. Dochter Annelies is drie periodes raadslid geweest in Olst en dochter Jenneke is voorzitter van de afdeling Wassenaar.
Ook echtgenoot Kees is geen onbekende bij de PvdA. O.a. vanwege de Rijnmond raad en de Federatie Voorne Putten. Het was een geanimeerde ochtend met mooie verhalen. Verteld door twee mooie mensen. Lies en Kees, bedankt voor jullie jarenlange inspanning voor de Partij van de Arbeid.

Anneke Lagendijk

Meer over Anneke Lagendijk