Door Webmaster op 24 september 2016

De kop is eraf…

Op vrijdag 23 september zijn we begonnen met een buurtonderzoek in de Bloemenbuurt. Buurtonderzoeken leveren niet alleen nuttige gesprekken met bewoners op maar zijn vaak ook heel erg gezellig!

Daan, Hennie, Agnes en Truus beten het spits af in de eerste flat, de andere flats in de Bloemenbuurt worden volgende week bezocht. Natuurlijk werden de vaste vragen over de eigen buurt aan alle bewoners gesteld, de antwoorden daarvan worden samengevat in een overzicht dat in november bij alle deelnemers in de brievenbus gedaan zal worden. De uitslag komt ook op onze website!

Hennie, Agnes en Daan bespreken de werkzaamheden...

Hennie, Agnes en Daan bespreken de werkzaamheden…

Naast de gebruikelijke vragen hebben we deze keer als extra thema ‘Ieder kind telt’ aan het enquêteformulier toegevoegd. Vorig jaar hebben wij een motie ingediend voor het kindpakket en dit wordt, als het goed is, opgenomen in het nieuwe minima beleid.

Niemand wil dat zijn kind niet mee kan doen simpelweg omdat het geld er niet voor is.

Telt in onze gemeente ieder kind wel evenveel mee? Of denken we, omdat we een beetje aanbieden aan kinderen die in armoede opgroeien, dat daarmee alle kinderen meetellen?

Wij houden de vinger aan de pols!!!