Door Campagneteam op 15 maart 2018

Buurtbezoek Zwartewaal – de resultaten

Op 3 maart bezochten wij u in Zwartewaal in de Hellehoek en de Gootsehoek; daarbij spraken wij met 21 van u aan de deur en eenmaal via internet over het wel en wee in uw wijk. Verder spraken wij met u over woningen voor starters.

Met u zijn ook wij gelukkig over de sterkste PLUS-punten van uw buurt: de Rustige woonomgeving en de Sociale Cohesie; blijkbaar een fijn dorp om te wonen. Als MIN-punten noemt u met name Onderhoud Openbare Ruimte en het Parkeren. Vervelend is vooral dat meerdere van u van mening zijn dat Zwartewaal een ondergeschoven kindje is bij Brielle. Een typische illustratie hiervan was de volgende uitspraak van een bewoner: “Zwartewaal is een groen dorp; de borden zitten onder een laag groene alg”.

De PvdA zal uw zorgen bij de relevante instanties signaleren; op deze website kunt u volgen wat er aan vervolgens aan gedaan.

Daarnaast vroegen wij u ook naar ervaringen met starters op de woningmarkt. Terwijl dit in onderwerp in Brielle Rugge en in Vierpolders zeer hoog scoorde, wordt in Zwartewaal ‘slechts’ door 29% van de inwoners als een probleem ervaren dat starters moeilijk aan een geschikte woning kunnen komen. Echter nog steeds ruim voldoende om er daar niet bij te laten zitten; wij pakken dat verder op en u zult er zeker meer over horen.

Hier ziet u hoe u over uw buurt denkt: de Top-3 Plus- en Top-4 Minpunten:

Ook kunt u de volledige resultaten van ons buurtonderzoek in Zwartewaal nalezen:

Klik hier om de resultaten in te zien.

Deze week wordt in de buurt een flyer verspreid met de resultaten van dit buurtonderzoek;

Klik hier om deze flyer te bekijken.

Staat ons beleid u aan? Stem van 21 maart lijst 4 PvdA, bijvoorbeeld op onze kandidaten uit Zwartewaal nr. 5 Jan Baljon of nr. 7 Hanneke Klip.

Campagneteam

Daan Dankaart, Truus de Graaf,  Jeroen Merkx,  Ben van Stijn Klik hier voor meer informatie over ons campagneteam.

Meer over Campagneteam