Ambitieus het nieuwe jaar in!

Door Bert van Ravenhorst op 4 januari 2019

Ambitieus het nieuwe jaar in!

De week van…
Bert van Ravenhorst…

De tijd van feestdagen is altijd weer bijzonder. Ik maak deze periode nu voor het eerst mee als wethouder en tijdens de eindejaars bijeenkomsten is er de mogelijkheid om veel mensen die actief zijn in de Brielse samenleving eens extra in het zonnetje te zetten. Zo mocht ik maar liefst veertig vrijwilligers van het museum bedanken voor hun inzet het afgelopen jaar. Fantastisch om te zien met hoeveel toewijding zij werken om de historie van Brielle onder de aandacht van museumbezoekers te brengen. De uitsmijter was dat we in het museum voor het eerst de 10.000ste bezoeker in één jaar mochten verwelkomen.

Ook met de medewerkers van de gemeente Brielle hebben we terug gekeken op een bewogen jaar waarin veel is gebeurd met onder andere de verkiezingen en het uiteindelijk niet doorgaan van de ambtelijke fusie met Hellevoetsluis en Westvoorne. En natuurlijk een gezellige borrel met de PvdA fractie. Leuk dat er steeds meer mensen meedoen binnen onze partij. Dat is ook hard nodig want we doen goed mee in Brielle!

Na de feestdagen staan we weer voor nieuwe uitdagingen.
Eerst naar zeker tien nieuwjaarsrecepties. Als wethouder wil je daar graag mensen ontmoeten en het allerbeste toewensen voor 2019! Altijd interessant om in een prettige omgeving te horen wat onze inwoners, maar ook raadsleden, bestuurders en vertegenwoordigers van veel organisaties bezighoudt. Veel gesprekken voeren en actief op zoek naar wat leeft in de samenleving. Dat is immers belangrijk voor een wethouder om te weten.

We hebben veel plannen voor Brielle. Of het nu gaat om woningbouw, ontwikkeling van de binnenstad, sport of een gezonde samenleving. Altijd met extra aandacht voor wie dat nodig heeft en met een grote betrokkenheid bij wat leeft in de gemeente. Dat maakt het werk extra leuk.

In Brielle werken we graag samen met onze buurgemeenten. Inhoudelijk doen we gelukkig al veel samen. We hopen daar in 2019 verdere stappen in kunnen zetten en niet weer teruggezet worden zoals in 2018. Daar ondervindt heel Voorne last en nadeel van. We wachten dan ook met spanning af hoe de gemeenteraden van Voorne naar de toekomst kijken.

Bert van Ravenhorst

Meer over Bert van Ravenhorst