Door Ben van Stijn op 6 maart 2017

9 maart – Verkiezingsdebat…

Sinds enkele verkiezingen organiseert de PvdA Brielle (nu dus PvdA Voorne) een verkiezingsdebat. Deze keer zullen er ook weer landelijke coryfeeën deelnemen zoals:  Roos Vermeij (PvdA), Andre Bosman (VVD), Monica den Boer en Jochgem van Opstal (D’66), Gerrit Jan van Otterlo (50 Plus), Bas Dieleman (Piratenpartij) en de SP…

Ik schrijf deze keek op de week tijdens het RTL verkiezingsdebat en het suist mij af en toe in de oren van alle meningen en “feiten”. Het leukste van de verkiezingen vind ik altijd de periode voorafgaand aan de verkiezingen, met name al die debatten. Ook de periode daarna is altijd erg interessant, want wie gaat het met wie doen?

Sinds enkele verkiezingen organiseert de PvdA Brielle (nu dus PvdA Voorne) een verkiezingsdebat. Ook dit jaar hebben we weer ons best gedaan om een leuk debat in elkaar te zetten. Volgens mij is dat gelukt. Zeven partijen zullen deelnemen aan dit debat en zij gaan met elkaar in gesprek over 4 thema’s.

Het debat staat, net als 4 jaar geleden, onder leiding van Johan Cahuzak en Roel Pot. Johan zal de politici aan de tand voelen en Roel zal het publiek zo optimaal mogelijk betrekken bij het debat.

We hebben erg ons best gedaan om een zo’n breed mogelijk debat te organiseren en de grote partijen uit te nodigen, als mede een aantal kleinere. Helaas hebben partijen als de PVV en VNL niet eens de moeite genomen te reageren. Jammer want dat zou de verschillen tussen de partijen nog meer duidelijk te maken. Ook GroenLinks zal niet aanwezig zijn, hun excuus…. zij hebben die avond een feest. Die hebben kennelijk heel veel vertrouwen in de uitslag van de verkiezingen. Wel jammer voor hun aanhang hier.
Klik hier voor het volledige programma van deze avond…

Roos Vermeij

Andre Bosman

Monica den Boer

Jochgem van Opstal

Gerrit Jan van Otterlo

Bas Dieleman

Wie zijn er dan wel? Allereerst namens de PvdA Roos Vermeij, huidig Kamerlid. Roos zal echter na de verkiezingen niet meer terug keren in de kamer. Verder Andre Bosman (VVD), huidig Kamerlid en nr. 24 op de kandidatenlijst. Namens D66, Monica den Boer, nr. 20 op de kandidatenlijst, Jochgem van Opstal, nr. 38 op de kandidatenlijst. Gerrit Jan van Otterlo, nr. 5 op de kandidatenlijst van 50PLUS en namens de Piratenpartij de nr. 12 op de kandidatenlijst Dhr. Bas Dieleman. Ook de SP zal een kandidaat leveren, echter is die op dit moment nog niet duidelijk.

Wij zullen deze avond debatteren aan de hand van vier thema’s/ stellingen. Dit zijn: 1. Politie (Politieagenten zijn hun gezag op straat kwijt), 2. AOW-leeftijd (De AOW-leeftijd moet weer 65 jaar worden), 3. Vluchtelingenproblematiek (Nederland moet minder vluchtelingen opvangen) en 4. Eigen risico in de zorg (Het eigen risico in de zorg moet worden afgeschaft, ook als dit betekend dat de premies omhoog gaan).

Naast deze onderwerpen is er natuurlijk alle ruimte voor vragen vanuit het publiek.

Het debat zal op 9 maart plaats vinden in het Penta College Bahurim, Monseigneur Smitstraat 3 in Brielle. Vanaf 19:30 uur staat de koffie (of thee) klaar, om 20:00 uur gaan we echt beginnen. We proberen rond 22:15 uur het debat af te ronden.

Ik zie u graag tegemoet op dit debat. Het zou mooi zijn om vele PvdA’ers te mogen verwelkomen.
Mocht u problemen hebben om naar Brielle te komen, bel of mail dan even want natuurlijk rijdt ook deze keer onze Rode Taxi.
We gaan dan zorgen dat ook u aanwezig kunt zijn.
Klik hier om een mailtje te sturen…
Of bel 06-24886323

Ook voor alle andere vragen of opmerkingen mag u mij altijd bellen of mailen!

Graag tot ziens op 9 maart,
Ben van Stijn