Held van PvdA: Henny Bijl…

Door Bestuur PvdA Voorne op 23 september 2017

‘We kennen ze allemaal: echte doeners die het verschil maken. Mensen die met hun poten in de klei staan, die elke dag het verschil maken: de wijkagent, de jeugdtrainer van je voetbalclub, die inspirerende lerares, de buurtvader in die lastige wijk. Dit zijn de mensen die dagelijks hun steentje bijdragen aan een mooier Nederland…

…zij helpen Nederland vooruit.

De eerste held van de PvdA Voorne is Henny Bijl…

Henny Bijl is zo’n Held van de Samenleving door de bezielende wijze waarop zei samen met een groep vrijwilligers telkens weer vorm geeft aan de activiteiten op ‘haar’ Wilde Weide Speelbos. Dank daarvoor.’ Dit is de tekst op de oorkonde die Henny Bijl vandaag in Hellevoetsluis uitgereikt kreeg voor het vele goede werk dat zij samen met een belangrijke groep vrijwilligers doet om de natuurspeeltuin van de Stichting Anders Spelen (SAS) boeiend en aantrekkelijk te laten zijn. En dat het haar en haar team uitstekend lukt, daar getuigen de drukke dagen wel van: op een mooie woensdagmiddag, of tijdens de vakantie wemelt het dan van de kinderen die zich van de waterglijbaanhelling laten roetsjen, die ouderwets verstoppertje spelen, of onvermoeibaar de wandelpaden en tunnels van de speeltuin rondrennen. En dat alles onder het scherp maar soepel toeziend oog van de vrijwilligers, maar van de zich verpozende moeders en vaders.

Op veel plaatsen in Nederland heeft de PvdA al Helden in het zonnetje gezet, en vandaag startte de PvdA Voorne met deze mooie traditie. Namens het bestuur van de PvdA afdeling Voorne werd  Henny Bijl vandaag door bestuurslid Daan Dankaart en fractievoorzitter Henk Joosten verrast met de waardering, een boeket – uiteraard rode – rozen, de voornoemde oorkonde, een fototaart die de natuurspeeltuin in de juiste context zet, en een kleine gift die Henny ongetwijfeld prima zal weten te verzilveren. Vooralsnog verwachten wij dat de waardering eeuwigdurend zal zijn, dat het boeket wat minder lang mee zal gaan, en de fototaart haalde amper het einde van de middag. Na het uitreiken van de emolumenten feliciteerden Daan en Henk de laureaat, maar met haar zeker ook al haar vrijwilligers en haar medebestuurders van de stichting. Voorzitter van de SAS Jaap Piena sloot zich ook van harte aan bij de felicitaties aan Henny en het vrijwilligersteam.

De volgende maanden zullen wij regelmatig nieuwe Helden van de Samenleving uit de gemeenten op Voorne in het zonnetje zetten; altijd mensen die onze waardering verdienen.

Menna Dankaart maakte de foto’s om een impressie te geven van de uitreiking. Andere foto’s van activiteiten op het Wilde Weide Speelbos zijn van diverse eerdere bezoekers.

Meer te weten komen over het Wilde Weide Speelbos? Kijk eens op hun Facebookpagina: Natuurspeeltuin Wilde Weide Speelbos

Meer te weten komen over Helden van de PvdA? Klik dan op PvdA Helden.

Bestuur PvdA Voorne

Klik hier voor de samenstelling van ons bestuur.

Meer over Bestuur PvdA Voorne