Door op 14 januari 2015

18 maart – VERKIEZINGEN!!!

Wilt u helpen de verkiezingen voor de Provinciale Staten en Waterschappen op 18 maart a.s. tot een succes te maken? Doe dan mee!!! Opgeven kan bij Daan Dankaart

18 maart2015
Verkiezingen Provinciale Staten en Waterschappen

Beste partijgenoten en sympathisanten,

We staan weer aan de vooravond van de volgende verkiezingen: Provinciale Staten en Waterschap De Hollandse Delta op 18 maart. We gaan dus weer een periode in waarin onze permanente campagne tijdelijk meer gericht wordt op deze verkiezingen, en het gaat daarbij wel ergens over.

Onze Partij zit in een moeilijk parket: toen wij in 2012 een grote zege behaalden met 38 zetels, maar de VVD ons toch aftroefde met 41 zetel, waren er niet veel meer opties dan samen met deze partij onze verantwoordelijkheid te nemen. Natuurlijk wisten we op dat moment al dat wij dan ook een deel van de kastanjes uit het vuur moesten halen en dat dit electoraal voor ons een reëel risico vormde. Ook ik frons soms mijn wenkbrauwen bij het beleid van dit kabinet, en hier en daar zou ik ook wel andere keuzes hebben gemaakt. Maar daarbij houd ik wel twee zaken in ogenschouw:

• Het beleid was voor de mensen waar wij voor staan nog slechter geweest als de VVD dit samen met partijen als CDA, D66, of nog erger, PVV had moeten doen;
  • Langs de kant gaan staan omdat we daarmee de kiezers op onze hand krijgen, vind ik een onaanvaardbare vorm van politiek bedrijven.

Dus, ondanks enkele bedenkingen hier en daar, sta ik er nog altijd voor dat we onze partij moeten ondersteunen, en zorgen dat we op 18 maart zo goed mogelijk uit de verkiezingen komen. Met een moeilijke, maar wel eerlijke boodschap. Zodat we ook na die datum nog een bestuurbaar land hebben waarin de PvdA het sociale verschil maakt.

Daarom roep ik jullie allemaal op om ons naar vermogen hierbij te steunen. Graag wil ik een tipje van de sluier oplichten over onze plannen in dat kader: we werken (opnieuw) sterk samen met onze buurafdelingen op Voorne-Putten, maar voor het eerst ook met de afdeling Goeree-Overflakkee. Juist op het gebied van provinciale politiek en van waterschappen hebben wij namelijk veel overeenkomsten. Ook zullen we onze campagnes voor Provinciale Staten en Waterschap zoveel mogelijk op elkaar afstemmen. Op Voorne-Putten ondersteunen we daarbij onze Nissewaardse kandidaat voor het Waterschap, Hanneke Stengs-Nijhof, en voor Provinciale Staten voornamelijk op onze lijsttrekker Ron Hillebrand.

Waar hebben wij je hulp weer bij nodig:

• Canvassen: twee keer gaan wij een wijk huis-aan-huis met de inwoners in gesprek; de eerste keer in de week van 26 tot 31 januari. Altijd leuk om te doen en ons bezoek wordt zeer gewaardeerd. We willen daarbij graag nog een paar extra mensen inzetten voor een paar uurtjes.
  • Folderen: In elk geval gaan we twee keer, misschien drie keer, folders rondbrengen in de wijken waar wij het verschil kunnen maken; wil je ook helpen door een paar straten voor je rekening te nemen? Graag!
  • Posters: natuurlijk zorgen we ervoor dat ook de PvdA weer zichtbaar is op de gemeentelijke verkiezingsborden. Maar misschien wilt u ook een eigen poster voor uw raam hangen. Een dergelijke poster op A2-formaat (ca. 60x 42 cm) kunt u bij mij bestellen.
  • Verkiezingsmarkt: op 14 maart, de zaterdag voor de verkiezingen, staan wij met andere politieke partijen uit Hellevoetsluis in winkelcentrum De Struytse Hoeck om met de passanten te praten. Daarbij zullen wij ook de ondersteuning krijgen van een of enkele van onze kandidaten of Kamerleden.

Kortom: we laten toch niet onze kop hangen omdat de peilingen ons niet welgevallig zijn? Samen met u wil ik graag de schouders eronder zetten.

Opgeven kan bij ondergetekende Daan Dankaart
Ik zie uw aanmelding om mee te doen graag tegemoet.

Daan Dankaart,

Campagnecoördinator PvdA Hellevoetsluis