Door Hennie Wiersma op 2 mei 2017

1 mei – een feestelijke avond…

Een geanimeerde avond afgewisseld met muziek van onze Syrische gasten en natuurlijk de de Internationale die door iedereen uit volle borst meegezongen werd…

Dag van de Arbeid, in Hellevoetsluis een internationale avond, met gasten uit Syrië, waarmee boeiende gesprekken zijn gevoerd over het leven hier en de vlucht uit hun moederland.

Jong en oud, met veel levenservaring of nog aan het begin van een carrière in een nieuw land. Complimenten voor de nieuwe bewoners die de Nederlandse taal al na korte tijd goed machtig zijn, en na hun vlucht de rust hebben gevonden om hier te wonen, leren en werken.

Samenleven en samenwerken, een letterlijke rode draad.

Ook actief worden in de buurt, zoals de Buurtkamer in de Bloemen- en Plantenbuurt.  Een geanimeerde avond afgewisseld met muziek en natuurlijk de Internationale. Speciale aandacht voor de kanjers die in Hellevoetsluis goed werk doen: zoals Stichting Dogma, onder bezielende leiding van Johan van Konijnenburg.

Honderden mensen hebben van Johan en zijn team van medewerkers meer dan 25 jaar geleerd hoe kunst je kan helpen voor de ontwikkelingen in je leven. Voor gezonde mensen, maar ook speciaal voor mensen met een beperking, die door het maken van prachtige schilderijen, vaak met veel humor, hun gevoel van eigenwaarde terug hebben gekregen.

Mooie buurtprojecten, zoals het schilderen van de fietstunnel met leerlingen van de Wateringe. En dat niet alleen: Stichting Dogma helpt mensen ook daadwerkelijk persoonlijk, in deze wereld vol administratie en bureaucratie.

De 1ste Hellevoetse Pluim van de PvdA is dan ook meer dan verdiend. Naast rode rozen, een ijsvogeltje gemaakt door Heidi van de Doedijk en een financiële bijdrage vanuit de fractieleden in deze raad.

Dit jaar waren er ook jubilarissen die zijn onderscheiden met een prachtige speld en natuurlijk een bos welverdiende rozen.

De inwendige mens werd als vanouds prima verzorgd door Goof de Graaf ditmaal, door ziekte van zijn Truus, bijgestaan voor Hanneke Dijkman in een succesvolle dubbelrol.

PvdA Voorne kijkt terug op een geslaagde Dag van de Arbeid.

Hieronder een kleine foto-impressie van deze goed bezochte 1 mei viering…